Social media – jaki kanał do prowadzenia komunikacji wybrać?

0
217
social media
Fot. Pexels.com

Prowadzenie przedsiębiorstwa uwzględnia reklamowanie swoich produktów i usług, tak aby jak najwięcej osób mogło się o nich dowiedzieć. Jednym z miejsc, gdzie można robić to w stosunkowo tani sposób są social media. Można tam komunikować się z obecnymi lub potencjalnymi klientami z Polski oraz innych krajów na świecie.

Przeczytaj też: http://www.synat.pl/prowadzenie-social-media-jaki-kanal-wybrac/

Czym są social media?

Media społecznościowe to platformy, które zrzeszają miliony ludzi na całym świecie. Użytkownicy mogą kontaktować się ze sobą, a także z markami. W zależności od specyfiki konkretnej platformy można na niej umieszczać zdjęcia, tekst lub wideo. Ponadto na niektórych z nich istnieje możliwość stworzenia wydarzenia.

To co łączy wszystkie social media to możliwość wykupienia reklamy, a także obecność influencerów. Influencers to popularni użytkownicy danej platformy, którzy ze swoimi treściami docierają do szerokiego grona odbiorców. Współpraca z nimi nieraz spowodowała, że produktu sprzedały się w rekordowym tempie.

Popularne social media

Do najpopularniejszych mediów społecznościowych należą Facebook, Instagram i YouTube. Każdy z nich skupia się na innych formatach. Instagram to platforma, na której liczą się głównie zdjęcia, w ostatnim czasie także wideo. Nie ma możliwości umieszczenia samego tekstu. Dlatego tak ważna jest estetyka publikacji. Do popularnych funkcji w tym medium zalicza się także Insta Stories czyli relacja, która po 24 godzinach znika z profilu użytkownika.

YouTube to także serwis, który stawia na obraz, aczkolwiek bardziej na wideo. Pomimo możliwości publikacji postów tekstowych i postów ze zdjęciami to właśnie wideo jest głównym formatem. Filmy tu umieszczane mogą trwać jedynie kilka sekund lub mogą być długie na kilka godzin.

Facebook łączy w sobie użyteczności z Instagrama i YouTuba. Można na nim publikować filmy, zdjęcia, tekst. Posiada także szereg innych opcji jak tworzenie wydarzeń czy grup. Jest drugim najpopularniejszym portalem po YouTubie.

 

Nie trzeba być w każdym medium społecznościowym. Warto wybrać takie, gdzie znajduje się grupa docelowa prowadzonej firmy. Należy zadbać o umieszczanie ciekawych i oryginalnych treści, wtedy prowadzone social media będą same rozkwitać. W ten sposób w stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym można pozyskać nowych klientów.

Zobacz też: http://www.bookbox.pl/google-ads-ile-kosztuje-reklama-w-wyszukiwarce-google/

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here