System lojalnościowy… czyli co?

0
1562
System lojalnościowy… czyli co?

Jak sprawić, by klienci chętniej odwiedzali nasz sklep? Co zrobić, by wyróżnił się na tle niemałej konkurencji? Odpowiedź może być z pozoru prosta – zacząć odpowiednią promocję. Zwykłe działania w social media, czy reklama telewizyjna mogłyby nie wystarczyć. Warto skorzystać z czegoś skuteczniejszego.

Dać coś, czego nie daje nikt inny

Obecnie coraz większa liczba sklepów decyduje się na stworzenie systemu lojalnościowego. Jest to narzędzie, które pozwala konsumentom na zbieranie punktów za zakupy w danym miejscu. Te z kolei można wymieniać na nagrody, bądź zniżki zakupowe. Działanie to ma na celu zwiększenie zaufania do marki i budowanie z nią pozytywnych relacji.

Cechy systemu lojalnościowego

Uniwersalność może okazać się kluczem do sukcesu. Bardzo ciężko jest dostosować program do dosłownie każdego klienta. Mimo tego, że ogólnie określona grupa docelowa może mieć podobne cechy, to nie mamy pewności co przekona ją do zwiększenia częstotliwości zakupów. Dla niektórych odpowiednią zachętą będą zniżki na kolejne zakupy, inni z kolei zdecydują się na dołączenie do programu jeśli w perspektywie będą mieli uzyskanie nagród rzeczowych.

Prostota, to kolejna ważna zasada. Konsumenci nie lubią niepotrzebnych komplikacji. Im łatwiejsze reguły tym lepiej. Możemy nagradzać za zakup wyznaczonych produktów, podwajać punkty za zakupienie innych. Wszystko zależy od naszej znajomości decyzji zakupowych klienta. Nie komplikujemy także zasad przyznawania bonusów. Ustalmy regulamin, w którym jasno opiszemy kiedy i w jaki sposób mogą zwiększać swoje szanse na zdobycie profitów.

Dobrze wypromowany. Nawet najlepiej pomyślany system lojalnościowy nie spełni swojego zdania, jeśli nikt się o nim nie dowie. Promocję można rozpocząć w sklepach wywieszając plakaty i informując klientów o programie (mogą to robić kasjerzy). Reklama powinna znaleźć się także w mediach społecznościowych.

Dlaczego warto?

Programy lojalnościowe mogą przynieść naprawdę niesamowite korzyści. Nie chodzi w nich tylko o zwiększenie sprzedaży, ale także zbudowania zaufania do marki.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here